Профілактична дезінфекція і промивка міських водопровідних мереж здійснюється, на підставі плану, який погоджується з міськвиконкомом і Держсанепідслужбою м. Біла Церква, з метою дотримання санітарно-епідеміологічного благополуччя міста.
Покращення якості питної води та включає в себе:
– випуск води із водопровідних мереж міста;
– проведення ремонтних та профілактичних робіт на водопровідних мережах;
– заповнення водопровідних мереж дезінфікуючим розчином;
– випуск води з дезінфікуючим розчином із водопровідних мереж і промивка мереж з максимальною інтенсивністю руху;
– здійснення постійного лабораторного контролю;
– подача споживачам питної води.
Напередодні проведення дезінфекції і промивки водопровідних мереж рекомендуємо заздалегідь зробити необхідні запаси води для питних і господарчо-побутових цілей, не відкладаючи це на останній перед промивкою вечір. Так як багато споживачів ввечері починають набирати воду, і тим самим значно підвищують швидкість води в водопровідних мережах, що призводить до підняття осаду та корозії з труб – вода стає неналежної якості.
Під час проведення дезінфекції та промивки водопровідних мереж вода буде не придатною до вживання і приготування їжі.
Згідно правил технічної експлуатації систем водопостачання, дезінфекція і промивка водопровідних мереж проводиться до зовнішнього зрізу будинків, але у більшості будинків заміна труб не проводилась із моменту будівництва (за обслуговування внутрішньобудинкових мереж відповідає управитель – ЖЕК або ОСББ), тому для поліпшення якості води після закінчення промивки водопровідних мереж міста та для промивки внутрішньобудинкових мереж необхідно почергово відкривати крани у мийках, раковинах і ваннах.
У разі, якщо ситуації з якістю питної води не покращиться, просимо звертатися до аварійно-диспетчерської служби ТОВ «БІЛОЦЕРКІВВОДА» за телефоном: 30-11-11.
Відповіді на найпоширеніші запитання про дезінфекцію і промивку мереж
Що таке промивка та для чого вона необхідна?
Промивка – це знезараження та дезінфекція мереж міста. З часом в них накопичується осади та залишки експлуатації технічних вузлів (іржа тощо), тому для профілактики і покращення якості води щороку потрібно проводити промивку. ЇЇ основна мета — попередження негативного впливу стану водопровідних мереж на якість води. Водночас, для забезпечення протягом року надійного функціонування водопровідних та каналізаційних мереж, відбудеться виконання великої кількості ремонтних робіт та заміна запірної арматури. Такі ремонтні роботи неможливо виконати без зупинки водопостачання на місто.
В Європі і навіть по Україні є міста, де практика промивки не застосовується. Яка доцільність її у Білій Церкві?
Промивка мереж відбувається у кожному місті. Така технологія. Різниця є в тому, що у великих містах немає можливості відключити все місто від водопостачання і промити всі мережі одночасно. Тому промивка відбувається локально, по районам. Наприклад, таку промивку застосовують у Києві. Тобто, по графіку відключається невеликий район на 4-5 годин і здійснюється промивка невеликої ділянки водопроводу. За цей короткий час процесу – споживачі просто не помічають відсутності води, пояснюючи її ремонтними роботами тощо. Тому казати, що промивки немає – неправильно. Це необхідний процес для якості води. Особливо для країн пострадянського простору, де трубопроводи достатньо старі.
Як відбувається процес промивки?
Перед тим як почати промивку відключаються насоси, які подають воду на місто. Після цього відкриваються випуски по місту, де стоять засувки для випуску води у каналізацію, щоб звільнити трубопровід від води. Після цього з водоочисних споруд подається хлорована вода у центральні мережі. Тобто, випустивши чисту воду з мереж, їх заповнюють хлорованою водою. У міських трубах вона стоїть протягом 5-6 годин. В цей час відбувається дезінфекція водопровідних мереж, тобто дезінфікуючий розчин роз’їдає осад, який накопичився у водопроводі, та знищує збудників інфекційних захворювань.
Далі, по черзі, починають відкривати засувки для спуску води в каналізацію. Спочатку в одному районі… Від цього вода починає колихатися і текти протягом години в ту частину міста, де відкрили спуски. Після цього спуск закривається і відкривається інший. Відповідно вода змінює напрям і тече вже в іншу частину міста. Таким чином, переганяючи воду по водопроводах, прочищаються мережі. Поступово хлор починає виходити з труб. Коли залишається незначна його концентрація, у міський трубопровід подається вже чиста вода. Хлорована вода, якою здійснювалася очистка, зливається лише в каналізацію, звідки вона потрапляє на каналізаційні очисні споруди. Там вона проходить всі етапи очистки і вже безпечна скидається у річку. Такий процес займає 1 добу.
Чи застосовуються для промивки хімічні засоби?
Ні, мережі промивають виключно хлорованою водою. Завдяки почерговому відкриттю спусків в різних частинах міста, вода збурюється, тим самим очищаючи трубопровід.
Деякі мешканці Білої Церкви стверджують, що вода виходить на поверхню, а не спускається в каналізацію. Чому виникає така ситуація?
У місті дійсно є 6 відкритих випусків: вул. Шолом-Алейхема, вул. Заярська, вул. Академіків Гродзинських, вул. Тімірязєва, Володарське шосе та парк Олександрія. З них спускається тільки чиста вода! Технологічно перед початком промивки трубопроводи звільняють від чистої води, яка повинна була потрапити до споживача. Ось ця вода і виходить через вищезгадані спуски. Хлорована ж вода після промивки зливається виключно у каналізаційні спуски. Тому дійсно люди можуть бачити витоки, але це звичайна вода, яка тече з крану. На помилку не маємо права. «БІЛОЦЕРКІВВОДУ» постійно контролює екологічна інспекція, СЄС, прокуратура тощо.
Після промивки якість води мала б покращитися. Проте, деякі споживачі скаржаться на погіршення її якості. В чому може бути причина?
Причини можуть бути наступні:
Зараз більшість споживачів мають лічильники, і з метою економії не зливають воду. Саме тому виникають подібні ситуації. Щоб максимально зменшити їх кількість, спускають воду через випуски. Але, попри це, певний процент забруднень залишиться у внутрішніх мереж споживача. Цього неможливо уникнути.
Що роботи споживачеві, якщо у нього погана якість води після промивки?
Якщо у Вас погана якість води, в незалежності, чи після промивки, чи ні, необхідно зателефонувати на диспетчерську службу за тел. 30-11-11 та повідомити про проблему. На місце виїжджають наші бригади та лаборанти, які забирають проби води та визначають причину забруднення.