НКРЕКП підвищить тарифи на послуги водопостачання та водовідведення

Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики  і  комунальних послуг планує привести тарифи на послуги водопостачання та водовідведення до їх економічно обґрунтованого рівн.

25 січня 2017 року Національна комісія, що здійснює державне регулювання  у  сферах енергетики та комунальних послуг (НКРЕКП), провела тематичне відкрите засідання із залученням представників органів місцевого самоврядування, на якому були розглянуті питання про встановлення 54 ліцензіатам Комісії тарифів на централізоване водопостачання та водовідведення, послуги з централізованого постачання холодної води, водовідведення (з використанням внутрішньобудинкових систем).

Комісія вперше провела засідання, у якому взяли участь 38 представників органів місцевого самоврядування та одностайно підтримали запропоновані рішення.

Тарифи на послуги центрального водопостачання та водовідведення у 2017 році буде підвищено для 54 ліцензіатів. Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері енергетики і комунальних послуг розділила їх на дві групи. До першої групи увійшло 36 ліцензіатів, тарифи для яких переглядались впродовж січня-серпня 2016 року, до другої – 18 компаній, тарифи для яких не переглядались тривалий час, або взагалі не встановлювались регулятором.

 

Як сформовані дані тарифи?

НКРЕКП  повідомляє про те, що тарифи сформовані з урахуванням:

– узгоджених з органами місцевого самоврядування річних планів ліцензованої діяльності з централізованого водопостачання та водовідведення;

– норм питомих витрат паливно-енергетичних ресурсів, погоджених обласними державними адміністраціями;

– індивідуальних технологічних нормативів використання питної води, затверджених органами місцевого самоврядування;

– абонентського обслуговування та витрат на повірку лічильників споживачів-мешканців приватного сектору відповідно до Закону України «Про метрологію та метрологічну діяльність»;

– компенсацій різниці між фактичними витратами з придбання електричної енергії, сплати податків і зборів та запланованими відповідними витратами за звітний період 2016 року відповідно до пункту 1.10 та 2.8 Порядку формування тарифів на централізоване водопостачання та водовідведення (далі – Порядок).

Підприємствам, які не надали в встановлені строки до Комісії на затвердження інвестиційні програми скориговані планові витрати на ремонт відповідно до пункту 2.10 Порядку.

На зміну тарифів вплинули, в першу чергу, зміни обсягів реалізації ліцензованої діяльності з централізованого водопостачання та водовідведення, витрат на оплату праці, вартості електричної енергії, ставок податків, вартості реагентів, курсу валют для ліцензіатів, що мають позики міжнародних фінансових організацій та інші чинники.

Умовно Ліцензіатів комісії, по яким переглядаються тарифи на централізоване водопостачання та водовідведення можливо розділили на дві групи:

– підприємства по яким переглядалися тарифи на протязі 2016 року

– підприємства по яким перегляд тарифів не відбувався досить тривалий час або не переглядалися Комісією взагалі.

По першій групі підприємств зростання тарифів на водоспоживання відбувається в середньому на 10%, по другій групі на 36%.

 

Щодо тарифів ТОВ «БІЛОЦЕРКІВВОДА»:

Діючий тариф було встановлено на засіданні НКРЕКП  Постановою № 1238 від 07.07.2016,  яка набрала чинності 02 серпня 2016 року.

Планові тарифи зросли:

– на 2,9% по централізованому водопостачанню споживачам, які є суб’єктами господарювання у сфері централізованого водопостачання (КП «Уманьводоканал»);

– на 5,22% по централізованому водопостачанню;

– на 4,46% по централізованому водовідведенню.

Що вплинуло на зміну тарифів?

В першу чергу наступні чинники:

1) зменшилися обсяги реалізації, що враховані в діючих тарифах, а саме:

– на 1,11% по централізованому водопостачанню;

– на 1,23%, по централізованому водовідведенню.

Обсяги реалізації визначені річним планом ліцензованої діяльності з централізованого водопостачання та водовідведення, який узгоджений головою Білоцерківської міської ради Київської області.

Річний план розрахований відповідно до індивідуальних технологічних нормативів використання питної води, погоджених начальником Державного управління охорони навколишнього природного середовища Київської області та начальником Басейнового управління водних ресурсів р. Рось;

 

2) зросли витрати на оплату праці:

– на 3,5% по централізованому водопостачанню;

– на 7% по централізованому водовідведенню.

При цьому запланована середня заробітна плата на одного працівника по підприємству зросла на 6,86%, а саме з 5 712 грн. до 6 104 грн. Заробітна плата врахована по промисловості Київської області за січень-серпень поточного року відповідно до положень Механізму визначення витрат на оплату праці, які враховуються у тарифах  на централізоване водопостачання та водовідведення, затвердженого постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері комунальних послуг, від 18 травня 2012 року № 181, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 06 червня 2012 року за № 914/21226 (у редакції постанови Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері комунальних послуг, від 11 квітня 2014 року № 342);

 

 

3) зросли заплановані витрати на оплату електричної енергії:

– на 0,1% по централізованому водопостачанню;

– на 4,9%, по централізованому водовідведенню,

що відбулося за рахунок зростання вартості електричної енергії на 5,3% по1 класу та зменшення на 0,35% по 2 класу. Враховані обсяги споживання електричної енергії не перевищують обсяги, що розраховані відповідно до норм питомих витрат паливно-енергетичних ресурсів, погоджених Першим заступником голови Київської обласної державної адміністрації;

 

4) зросли заплановані витрати на ремонти:

– на 18,2% по централізованому водопостачанню;

– на 12,1%, по централізованому водовідведенню;

 

5) інші витрати також зросли у зв’язку з підвищенням вартості реагентів, паливо-мастильних матеріалів, ставок податків та зборів, концесійного платежу тощо.

Понаднормативні втрати та витрати води у 2015 році відсутні.

Відповідно до звітності підприємства частка ветхих та аварійних мереж водопроводу складає 88% від загальної кількості водопровідних мереж; частка ветхих та аварійних мереж водовідведення складає 87%, за даними бухгалтерського обліку.

Загальна протяжність мереж водопроводу – 332,67 км (з них, що потребують першочергової заміни  – 80,56 км (24,2%));

Загальна протяжність мереж водовідведення – 266,57 км (з них, що потребують першочергової заміни   – 40,13км (15,0%)).