Якість води, яку ми щодня отримуємо, відкриваючи кран з холодною водою, знаходиться під пильною увагою працівників ТОВ «БІЛОЦЕРКІВВОДА».
Контроль за якість води дуже важливий для підприємства. За технологією очищення ведеться цілодобове спостереження у хіміко-бактеріологічної лабораторії питної води. Контроль якості води з джерела водопостачання, річки Рось, здійснюється кожні дві години, а якості води в резервуарах чистої води, вже після очищення – щогодини. Також проводиться періодичний відбір води на кожному етапі очистки, вода досліджується за 34 показниками, відповідно “Плану лабораторно-виробничого контролю хіміко-бактеріологічної лабораторії питної води, розробленого згідно ДСанПіНу 2.2.4-171-10 “Гігієнічні вимоги до води питної, призначеної для споживання людиною». Можемо впевнено сказати, що стан питної води в місті Біла Церква відповідає всім стандартам та вимогам.
За останні роки якість водопровідної води в місті значно покращилась. Причиною тому стало декілька важливих кроків на шляху до покращення питної води.
По-перше, перехід на використання у процесі очистки на гіпохлориту натрію, і це помітно позначилось на якості води. Її якість стала на порядок вище. Завдяки застосуванню передового методу виробництва гіпохлориту натрію, підприємство повністю забезпечує себе реагентом власного виробництва для очистки.
По – друге, з вересня 2015 року, для покращення якості води, підприємством першим в Україні, було введено в дію очистку питної води за допомогою перманганату натрію. Його використання теж вплинуло на покращенні якості питної води в Білій Церкві.
По-третє, наприкінці 2017 року, була відкрита після реконструкції ІІ черга водопровідних очисних споруд. При виконанні реконструкції цього об’єкту підприємство одне з перших в Україні застосувало технологію полімер-бетонної дренажно-розподільчої системи у швидких фільтрах водопровідних очисних споруд м. Біла Церква. Це дозволило у декілька разів підвищити якість очистки води за рахунок збільшення часу для відстоювання води та кращого осідання органічних домішок.
Крім того, для профілактики і покращення якості води, 2 рази на рік проводиться промивка мереж міста. Навіщо? Тому що, протягом року в трубопроводах накопичуються осад, іржа тощо, тому для профілактики і покращення якості води потрібно проводити промивку. ЇЇ основна мета — попередження негативного впливу стану водопровідних мереж на якість води.
Підприємством «БІЛОЦЕРКІВВОДА» проводиться постійний моніторінг якості води в місті: в магістральних трубопроводах міста (2 рази на тиждень), а також відбираються проби в визначених точках , всі ці точки розміщені в найбільш віддалених ділянках міста , це так звані «тупікові» точки. Кількість точок від 10.
Якщо проба з відхиленням від нормативу, то проводиться промивка даної ділянки трубопроводу та повторно відбираються проби. Найбільш часто спостерігаються відхилення по вул. Гризодубової ,19 та б-р 1-Травня , масив Гайок, Східна,6а, Піщана,5, Клінічна,4, Тімірязева,6,Павліченко,64. В чому причина? Тому що, частинах цих мереж, це так звані тупикові мережі. Що значить тупикові? Більшість мереж по місту є закільцьовані, тобто вода в них постійно рухається. Проте, за Радянською союзу до деяких будинків проводили відгалуження, які не мають кільцевого з’єднання з основними мережами. Відповідно, в таких місцях вода не циркулює. Або трубопроводи мають не відповідний діаметр для цієї мережі. Це все приводить до застою води в мережі.
Бували випадки, коли мешканці міста зверталися до диспетчерської служби, зі скаргами на неякісну воду в їхній оселі: колір або запах. В цьому випадку представники нашої лабораторії виїжджають за даним адресом, відбирають воду для аналізу та з’ясовують причину. В основному це трапляється після того, як працівники ЖЕКу або самі мешканці будинку проводять ремонтні роботи в будинку, або в квартирі: перекривають воду, а після проведення робіт забруднена, застояна в мережах вода може з’явитися у кранах сусідів. Після проведення аналізу споживача повідомляють про результати та можливу причину погіршення якості. Знаходять причину поганої якості, й якщо це дійсно так, то після отримання результатів вживаються необхідні заходи. Але основна проблема, зазвичай, це старі внутрішньобудинкові мережі, які вже давно потрібно замінювати та промивати.
Якщо забруднення пов’язане з аварійними ситуаціями, усунення яких не може бути здійснено негайно, можуть бути допущені тимчасові відхилення від гігієнічних нормативів якості питної води за показниками хімічного складу, що впливає на органолептичні властивості: «каламутність», «кольоровість», «запах».
А взагалі, за останні роки, скарги споживачів на якість води суттєво зменшилися. Ми постійно проводимо опитування серед наших споживачів, проводимо аналіз скарг, що надходять на диспетчерську службу. Ми порівняли опитування споживачів за 2012 рік та початок 2018 року:
Що потрібно робити, якщо у вас виникають сумніви щодо якості водопровідної води?